شرایط و مقررات شرکت در جشنواره

 

قوانین و مقررات بخش ثابت 


- لزومی به عضویت در انجمن مدیریت پروژه ایران یا IPMA جهانی جهت ثبت و ارسال آثار نمی‌باشد.

- هر شرکت‌کننده، پس از ثبت‌نام در سایت مسابقه به آدرس photo.ipma.ir می تواند عکس‌های خود را که مشخصات فنی اعلام شده در سایت مذکور، بارگذاری نماید. 

 

مشخصات فنی آثار در بخش ثابت  "عکس"


محدودیتی در سال تولید عکس نیست و عکاسان می‌توانند عکس‌های گذشته خود را که منطبق با موضوع است نیز در هر سه بخش به جشنواره معرفی کنند. شایسته است آثاری که در جشنواره‌ها و مسابقات دیگر حائز رتبه شده و یا جایزه گرفته اند به این جشنواره ارسال نگردد.‬‬‬‬‬‬‬‬‬

- اگر فرایند ثبت‌نام و عکس‌های ارسالی مطابق شرایط فراخوان نباشد، امکان شرکت عکس‌ها در داوری وجود ندارد.

- ویرایش عکس‌ها نباید به مرزهای گرافیک، تصویرسازی و حذف بعد و پرسپکتیو نماها بیانجامد. عکس‌های ارسالی نباید دارای امضاء، پاسبارتو، قاب، تاریخ، لوگو، واتر مارک، حاشیه خطی و یا هرگونه نشانه‌های تصویری دیگر باشند، این موارد توسط دبیرخانه از داوری حذف خواهند گردید، لازم به ذکر است تراز نور، افزایش یا کاهش کنتراست، کنترل رنگ، کنترل درجه اشباع، اعمال یا کاهش گرین، تقویت شارپنس و کلاریتی در آثار متقاضیان آزاد است.

- متقاضیان در هر یک از موضوعات (۱) توسعه پایدار، (۲) چرخه عمر و پیشرفت کار در پروژه‌ها و (۳) موضوع آزاد با محوریت پروژه می‌توانند عکس‌های خود را به‌صورت رنگی ، مونوکروم یا سیاه و سفید و یا هر قالبی ثبت شده باشند، ارسال نمایند.

- حجم هر یک از عکس های ارسالی بایستی حداقل ۲ مگابایت و حداکثر ۴ مگابایت باشد و از رزولوشن 300 dpi برخوردار باشند.

- توصیه می‌گردد برای آثار ارسالی، نام و عنوانی انتخاب و درج گردد.

- هیچ اطلاعاتی از قبیل عنوان عکس، نام عکاس یا کشور به داورها ارائه نمی‌شود. هیچ نوشته‌ای از قبیل عنوان عکس، نام عکاس یا کشور در داخل عکس نباید باشد. عکس‌هایی که در داخل آن‌ها این قبیل اطلاعات باشد، از داوری حذف خواهند شد.

- درصورت نیاز می‌بایست فایل خام و بدون ویرایش عکس جهت بررسی مطابقت با تعریف به دبیرخانه ارائه شود. عکس‌هایی که در چارچوب تعاریف ارائه‌شده نباشد از داوری حذف خواهد شد. عکس‌های سوژه انسانی بدون پوشش مجاز به شرکت نبوده و از داوری حذف خواهند شد.

- کپی‌رایت : عکس‌ها باید توسط فرایند عکاسی ثبت شده باشند. درصورتی ‌که عکس مونتاژی از چند عکس باشد، تمام اجزای مورد استفاده در عکس باید توسط خود عکاس، عکاسی شده باشد.

- برگزارکننده حق استفاده از آثار پذیرفته ‌شده جهت استفاده در کاتالوگ، پوستر و نمایشگاه را دارد.

- آثار پذیرفته‌نشده عودت نمی‌شود و پس از داوری معدوم می‌گردد.

- به کلیه پذیرفته‌شدگان مرحله دوم داوری، گواهی پذیرش از سوی دبیرخانه به‌صورت مجازی اهدا می‌گردد.

- اطلاعات فرم ثبت‌نام و عناوین آثار در تهیه مطالب انتشاراتی و نمایشگاهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از این رو مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی بر عهده شرکت‌کننده می‌باشد.

- برای چاپ عکس‌های منتخب در سایز نمایشگاهی، پس از پذیرش اثر با عکاس تماس گرفته خواهد شد تا فایل آن را در اندازه بزرگ‌ترین سایز عکاسی شده با دوربین ارسال کند.

 

قوانین و مقررات بخش پویا 


- شرکت های پروژه محور، پس از ثبت‌نام در سایت مسابقه به آدرس photo.ipma.ir می تواند آثار خود را در بخش "پویا" مطابق با مشخصات فنی اعلام‌شده بارگذاری نماید.

- آثار ارسالی می‌بایست متعلق به پروژه های شرکت کاندیدا برای حضور در مسابقه باشد.

- میزان سهم مشارکت متقاضی در پروژه محدودیتی ندارد؛ اما در صورت شکایت سایر ذینفعان پروژه مذکور، هیچ مسئولیتی برعهده جشنواره و انجمن مدیریت پروژه ایران نبوده و تنها متقاضی می بایست پاسخگوی شکات باشد.

 

مشخصات فنی آثار در بخش پویا: "عکس | فیلم کوتاه | انیمیشن (پویانمایی)"


---- مشخصات فنی عکس: مشابه موارد ذکر شده در بخش "نمای ثابت".

 

مشخصات فنی "فیلم کوتاه" و "پویانمایی | انیمیشن"


- فیلم‌هایی که به بخش مسابقه راه می یابند گواهی شرکت در جشنواره دریافت خواهند کرد.

- ارسال تیزر با فرمت MPG4 ؛ حداکثر سه دقیقه و حجم حداکثر ۱۵ مگابایت الزامی است.

- فیلم‌هایی که استانداردهای فنی را نداشته باشند از بخش مسابقه حذف می‌شوند.

- همه‌ی آثار پویانمایی، فیلم کوتاه و موشن گرافیک در موضوعات یاد شده می‌توانند در مسابقه شرکت کنند.

- آثار بایستی در یکی از قطع‌های Full HD- HDV ارسال شود.

- فیلم‌های ارسالی باید دارای استانداردهای لازم صدا و تصویر باشد.

- آثاری که از سوی هیئت انتخاب برای نمایش در جشنواره گزینش شوند گواهی شرکت دریافت می‌کنند.

- زمان آثار مستندات و پویانمایی که تا 10 دقیقه باشند بیشترین امتیاز را دارند اما محدویتی برای ارسال آثاری با مدت طولانی تر نیست.

- فرمت‌های قابل پذیرش : Mov - H.264/ Mpeg - H.264

- در شرایط ویژه تصمیم‌گیری در موردپذیرش آثار و رویدادهای پیش‌بینی‌نشده در بخش‌های جشنواره و جوایز اهدایی از سوی دبیر جشنواره انجام‌گرفته و مخاطبان و شرکت‌کنندگان در جشنواره ملزم به پذیرش این تصمیم خواهند بود.

- با توجه به تک مرحله‌ای بودن دریافت آثار، در صورت راه‌یابی هر فیلم به بخش مسابقه، فایل ارائه شده توسط فیلم‌ساز مستقیماً به نمایش درخواهد آمد، از این‌رو ضروری‌است فیلم‌سازان از ابتدا نسخه نهایی اثر را با کیفیت مناسب به دفتر جشنواره ارائه دهند.

 

شرایط خاص


- اختلاف: در صورت وجود هرگونه اختلاف در مورد انطباق با شرایط فراخوان، ثبت‌نام و یا موارد مرتبط با عکس‌ها و فیلم‌ها (مانند دریافت، پذیرش، انطباق، نتایج کسب‌شده در داوری و جایزه)، تصمیم برگزارکننده و داوران در مورد پذیرفتن یا رد کردن عکس‌ها و فیلم‌ها، تصمیم نهایی است. هرگونه تخلف و نقض شرایط فراخوان حتی اگر ناشی از عدم درک صحیح فراخوان نیز باشد، می‌تواند به مراجع رسمی مختلف گزارش شود و نیز می‌تواند منجر به حذف الباقی آثار متخلف از این مسابقه و تحریم در مسابقه‌های آتی شود. تصمیم‌گیری در مورد موارد پیش‌بینی‌نشده به عهده برگزارکننده است. شرکت در مسابقه به‌منزله پذیرش شرایط مسابقه است.

- انطباق: اگر برگزارکننده با دلیل قانع‌کننده تشخیص دهد که عکسی یا فیلمی مطابق قوانین و فراخوان مسابقه نیست، می‌تواند عکس یا فیلم را از جشنواره حذف نماید. عکس‌ها می‌بایست در چارچوب قوانین کشور ایران باشد.

- افرادی که سرقت هنری‌شان اثبات شود، به مراجع رسمی گزارش خواهند شد.

شبکه اعضاء و حامیان مسابقه

 بعنوان نماینده از طرف انجمن بین المللی مدیریت پروژه IPMA و انجمن مدیریت پروژه ایران Iran PMA  از سازمان های پروژه محور، علاقمندان به عکاسی و فعالان پروژه دعوت می نماییم تا به این جشنواره بپیوندند و نقشی فعال در مستندسازی پروژه ها ایفا نمایند.